23 mrt Jonatan Academie wint Europese prijs

English version below

Ik zou mijn eigen kop niet zot maken. Dat had ik mezelf beloofd. Naar Lissabon mogen gaan om onze Jonatan Academie voor te stellen aan leerkrachten uit heel Europa, ervaringen uitwisselen, genieten… daarvoor zou ik gaan. Tot op het moment dat de Microsoft Parners in Learning European Forum prijzen worden uitgereikt natuurlijk.

Toen mijn naam op ’t scherm verscheen als winner in de categorie “Teacher as Innovater and Change agent”, was ik toch héél erg blij voor de erkenning. En nog wel in een categorie die mijn doel perfect beschrijft: verandering en innovatie uitproberen in het onderwijs.

Ik ben blij dat de kernboodschap van mijn praatje met de juryleden goed is overgekomen. Want dat het project zijn doel niet miste kan ik niet meten door middel van prijzen. Ik zie het door collega’s in mijn school die spontaan aan de slag gaan met de filmpjes. Collega’s die zonder ooit te horen van “the Flipped classroom” wel Jonatan Academie filmpjes als huiswerk meegeven en hierdoor hun klas “flippen”. Collega’s die meer informatie komen vragen en er ook mee aan de slag willen gaan. Collega’s die meedenken en verbeteringen voorstellen.

Het is voor mij het signaal dat de “innovation and change” op Jonatan geen holle woorden zijn.

Afspraak in November waar ik in zeer goed gezelschap van een aantal prachtige andere projecten uit Europa uiteraard weer even zotgedraaid mee zal doen in de wereldwijde competitie.

English version

No, would not let my self get carried away in the competition. That I had promised myself. To get to go to Lisbon to show Jonatan Academy to teachers from across Europe, exchange experiences, enjoy some time in the city… That was the plan. At least… until the moment that the Microsoft Partners in Learning European Forum awards were announced off course.

When my name appeared on screen as winner in the category “Teacher as Innovater and Change agent”, I was really happy for the recognition of the work. And most because it is in a category which perfectly describes my professional goal: try change and look for innovation in education. “Merging education with technology” like it says on my LinkedIn profile.

I am glad that the core message of my chat with the members of the jury was well received.  I can’t measure the success of the Jonatan Academy by winning prizes or reading blogposts about it. I see it through colleagues in my school who spontaneously started using the movies. Colleagues who, without ever hearing of “the Flipped classroom” use Jonatan Academy movies as homework and are flipping their classroom. Colleagues who come over for more information and also want to use it.

For me, it’s the signal that the “innovation and change” are more then hollow words on Jonatan.

We’ll meet in November in very good company of some wonderful other projects from around Europe. And I’m sure, I will get carried away with the global competition as well.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *